Мероприятия на английском языке в школе. Внеклассное мероприятие по английскому языку. Разработка мероприятия по английскому языку. Общая постановка цели занятия и задачи. Составление плана

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Класс: 2

Тема: « Funny English » (Веселый Английский)

Оборудование: компьютер (презентация), дидактические материалы

Тип урока: комбинированный (активизация нового материала с элементами контроля и обобщения)

Цели:

    Образовательная: совершенствование лексических, грамматических и аудитивных умений и навыков у учащихся, развитие коммуникативных навыков через различные виды речевой деятельности.

    Контрольная: мероприятие позволяет учителю оценить уровень усвоения материала, пройденного в курсе преподавания английского языка.

    Воспитательная: воспитание инициативности и любознательности у учащихся.

Задачи:

    Организовать психологически благоприятную атмосферу для проведения мероприятия.

    Содействовать сплочению коллектива.

    Развивать творческие способности.

Участники: 2 команды с приблизительно равным количеством человек в каждой. Число сильных и слабых участников в каждой команде приблизительно одинаково.

Подготовка к мероприятию: перед проведением мероприятия учащимся следовало повторить правила грамматики и фонетики английского языка, а также слова, приобретенные за последнее время. Задания мероприятия построены в соответствии с теми знаниями, которые учащиеся должны были приобрести. В процессе подготовки к мероприятию учителю следует подобрать наиболее интересный материал.

Условия проведения мероприятия и оценки результатов: мероприятие проводится ведущим (учителем). Оно состоит из трех этапов: на первом этапе учащимся будут предоставлены фонетические задания. Во втором этапе проводится викторина, содержащая в себе лексические и грамматические задания. Каждая команда отвечает по очереди, за каждый правильный ответ, предназначенный для конкретной команды, дается 1 балл, в случае, если команда не может ответить на свой вопрос, а противоположная команда знает ответ, последняя получает 2 балла. В третьем этапе проводится «супер-игра», позволяющая команде, набравшей меньшее количество очков догнать или обыграть команду соперников.

Ход мероприятия :

Hello, boys and girls! I am glad to see you at our lesson. How are you? I see your mood is fine. Today we will have a competition. Can you speak English? Do you think you know English very well? We’ll see! Are you ready to start? All right! Good luck!

Two teams will take part in our competition, so you have to divide into teams and choose your leader.

Have you finished? That’s great!

Now it’s time to start! Take your seats, please. Look at the screen and follow the instructions. Be attentive!

    Phonetic challenge :

Read the following Tongue Twisters:

    Hickety, pickety, my black cat likes to sit in my blue hat.

    Pat’s black cat is in Pat’s black hat.

    A cup of nice coffee in a nice coffee-cup.

    A sailor went to sea

To see what he could see,

And all he could see

Was sea, sea, sea.

    Peter Piper picked

A peck of pickled peppers;

A peck of pickled peppers

Peter Piper picked.

Well done! In this competition stage the team … won. Our congratulation to the team! Good job. And now, let’s get down to the lexical challenge. You should choose the right word.

2.1) Lexical challenge:

1. What do you see at this picture?

a) cat

b) dog

c) hat

2. What do you see at this picture?

    ball

    table

    dog

3. What do you see at this picture?

    chair

    cat

    plane

4. What do you see at this picture?

    Table

    Chair

    Hat

Ответы : (b, a, c, a).

That is great! The winner is team … in this competition. Here comes tha grammar task. At first you should

2.2) Grammar challenge:

Fill in the gaps with am, is, are.

    I ___ a pupil.

    My sister ___ a student.

    Her father ___ an engineer.

    Tom ___ good at school.

(am, is, is, is)

Fill in the gaps with am, is, are.

    Kate and Mike ___ friends.

    I ___ fine.

    You ___ from Moscow.

    Mary ___ a good girl.

(are, am, are, is)

Find the mistakes:

    My table are big.

    Julia am good actress.

    He has 3 book.

    My love you.

(My table IS big. Julia IS good actress. He has 3 BOOKS. I love you.)

Match the pieces of sentences:

My hat

I am a

This table

These books

good pupil

is red

are interesting

is round

(My hat is red. I am a good pupil. This table is round. These books are interesting.)

Good job! All of you are smart and fine. And now we are having the super game which will show us the winner. Look at the task, please. You should make up a story using the pieces of sentences. If you want to add something it will be great.

I have a … (big/small) family. In our family there … (is/are 3/4/5) persons. I have (brothers/sisters). My father … (is a professor/ an engineer). My mother … (is a teacher/ artist). I … (love/respect/appreciate) my family very much.

It is the right time to finish our competition. You took part at every challenge and you did all the tasks in the right way. All of you have done your bests to win! Thank you very much!

:// lizasenglish . ru / proiznoshenie / luchshie - skorogovorki . html

Цели: совершенствование навыков монологической речи по теме “Школа”, закрепление изученной лексики по теме.

Оборудование: картинки с изображениями школьных принадлежностей, картинка с изображением девочки (для раскрашивания), карточки с названием школьных предметов, карточки с расписанием уроков на понедельник и вторник, цветные карандаши.

Ход мероприятия

Hello, my boys and girls! Sit down, please. Today we shall have a competition. Two teams will take part in our competition. Divide into two teams and choose the name for your team.

Каждый конкурс оценивается жюри. Учитывается правильность ответов, грамотность, оригинальность. После проведения всех конкурсов жюри подсчитывает набранные командами баллы и выявляет команду-победительницу.

Конкурсы

1. Приветствие.

Choose the name for your team and tell the story about you!

Дети выбирают из предложенных учителем названия команд: Hobbit’s friends, Rabbits, Kittens, Tigers, Crocodile Gena and his friends, etc.

Команды должны представится, рассказав о своих выбранных персонажах. Например:

Hello! We are Hobbit’s friends. We are Kanga, Roo, Piglet, Winnie-the-Pooh, Big Rabbit and Small Rabbit. Every evening we visit Hobbit. He is hospitable. We usually listen Hobbit’s new fairy-tales, watch TV and talk. Sometimes we play tennis and chess.

Hello! We are Rabbits. We live in a forest. We like singing songs and playing games. Our favourite food is carrot and cabbage. We go to the animal’s school. We are good pupils. We get A’s and B’s at school.

2. Собери портфель в школу.

You are going to school. What do you must to take with you? Complete the cards, please!

Каждой команде раздать карточки с изображением школьных принадлежностей. Команды должны дописать предложение на карточке, выбрав подходящие слова.

3. Школьная форма.

Командам раздать цветные карандаши и карточку с изображением Джессики в черно-белом цвете.

First, listen to me attentivelly, next colour Jessica’s school unifrom.

Jessica"s winter uniform

Jessica goes to Woodlands Primary School. She wears a school uniform. She wears a red hat.

She wears a white shirt and a red school tie.

She wears a grey school blazer with the school badge on it.

When it"s cold she wears a grey sweatshirt.

When it"s very cold she wears red gloves and a red scarf.

She wears a grey skirt.

She wears red tights and black shoes.

Рисунок 1

4. Любимые школьные уроки.

What are Jessica’s f avourite school subjects?

Рисунок 2

……………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

and………………………………………………………………………………………

4. Школьное расписание.

Read the Jessica’s timetable and write the missing subjects in the spaces!

Командам выдаются две карточки: одна с текстом, другая со школьным расписанием на понедельник и вторник. Командам нужно заполнить правильно расписание.

Карточка с текстом:

Карточка со школьным расписанием:

MONDAY TUESDAY
8.40 School assembly School assembly
9.00 maths ……………………….
9.45 ………………………………. games
10.30 break break
10.45 drama ……………………………
11.30 ………………………. music
12.15 lunch lunch
1.30 geography ……………………………
2.15 ………………………….. English
3.30 French maths

5. Необычные уроки в школьном расписании.

Invent your-own unusual subjects!

Команды получают задание придумать необычные школьные уроки, например:

drawing on the wall, childrens’ computer games, windsurfing, fishing in the school’s swimming pool, riding bike around the town, visiting space, travelling on the spaceship etc.

Побеждает команда, придумавшая больше необычных уроков.

It’s time to finish our competition. I am happy to have such clever pupils. Now we shall find out who is the winner today.

Жюри подводит итоги, благодарит учеников за активное участие и объявляет победителей конкурса.

Список литературы:

  1. Дзюина Е.В. Игровые уроки и внеклассные мероприятия на английском языке.- М., “Вако”, 2007
  2. My school mini-book..//Дайджест для изучающих английский.-2003, № 18, с. 8-9

Волшебное путешествие на Планету Знаний


A Magic Journey to the Planet of Knowledge
Внеклассное мероприятие по английскому языку для учеников 3 класса. В ходе мероприятия задействованы также ученики 4 класса (главные герои) и 2 класса (загадки про животных).
Цели:
обобщение материала, изученного в 3 классе;
совершенствование навыков монологической и диалогической речи, а также грамматики;
активизация лексических и фонетических навыков;
воспитание любознательности и толерантности;
приобщение учащихся к культуре англоговорящих и других стран в рамках мероприятия
Оборудование : мультимедийный проектор, задания на А4 для каждого класса, перечень конкурсов для жюри, “печенье” для песни.

Ход мероприятия


(сл.1)Teacher: Today we’ll have a magic journey to the planet of knowledge. Сегодня мы совершим увлекательное путешествие на планету Знаний. You should do the tasks and then you’ll learn a lot of interesting facts about different things. Ваше путешествие будет долгим, поэтому вы будете делать остановки на разных планетах, выполнять различные задания, и как награду – получать информацию из разных сфер нашей жизни. Let’s start. (сл.2)


The first planet is the ABC planet – планета Английского алфавита. Знакомьтесь с жителями этой планеты – (сл.3)


Pupil 1: Hello. Welcome to the ABC planet. You should make words which you need in your journey. Here some letters and be quick in this task.
Выбрать членов команды. Дети составляют слова из предложенных букв. (сл.4) Музыка для конкурса 1


Pupil 1: Great job! Now listen and remember interesting facts about English alphabet: (сл.5)


More English words begin with the letter "s" than with any other letter. Больше всего английских слов начинается с буквы “S”, чем с других букв.
Only two English words end in "-gry". They are "angry" and "hungry". Всего лишь два английских слова заканчиваются на “-gry”: angry and hungry.
(сл.6)The following sentence contains all 26 letters of the alphabet: "The quick brown fox jumps over the lazy dog." В английском алфавите 26 букв и в этом предложении использованы все 26 букв английского алфавита. Let’s read this sentence all together.


Teacher: The second planet is the planet of Rules – планета правил. (сл.7)


Pupil 2 : Welcome to the planet of rules. You should make rules for yourself. Say as many commands as possible and be the winner. На планете правил правила придумываете именно вы, победителем в этом испытании будет тот, кто придумает и назовет как можно больше правил.
Выбрать членов команды. Дети называют команды, если кто-либо из участников повторил команду или не может ее придумать, садиться на место. Победит тот, кто останется стоять последним.
Pupil 2: (сл.8)Listen some interesting facts about school rules.


Most Japanese schools don’t have janitors. Children do the cleaning daily as part of a school practice. The kids come in and bow before and after a lesson thanking the teacher. В большинстве японских школ нет уборщиц, ученики сами убирают классы, это их каждодневная обязанность. Перед уроком и после него дети кланяются учителю, таким образом, благодарят его за урок.


(сл.9)Kids in Mali in Africa spend only 2 years in school. Many of them start working between the ages of 10 and 14. В Африканской стране Мали дети учатся в школе всего лишь 2 года, потому что они начинают работать уже с 10-14 лет.
Teacher: Now let’s stop here. It is the Cartoon planet. (сл.10)


Pupil 3 : Welcome to the Cartoon planet. It is the most magic and fantastic planet. You should watch cartoons and then match the cartoon hero with his friend. На самой сказочной и волшебной планете мультфильмов вам предстоит определить друга мультипликационного героя.
Видео Мультфильмы. Дети смотрят фрагменты из мультфильмов.
Teacher: Now match a cartoon hero with its friend.
Выбрать членов команды. Дети выполняют задание. (сл.11) Музыка для конкурса 2


Pupil 3: Cartoon heroes like singing, dancing and having fun. Наши герои любят веселиться, петь, плясать. А вы можете их развеселить своей забавной песней?
(сл.12) Песня “Cookie” (Печеньки)


Слова песни:

Maggie took the cookies from the cookie jar.
Who me?
Yes, you!
Couldn"t be.
Then who?
Who took the cookies from the cookie jar?
Sarah Lynn took the cookies from the cookie jar...
Who took the cookies from the cookie jar?
Michael took the cookies from fhe cookie jar...
Who took Ihe cookies from the cookie jar?
Sonya Lee took the cookies from the cookie jar .
Who took fhe cookies from the cookie jar?
Eddie look the cookies from the cookie jar.
Who me?
Yes, you!
Yeah maybe, but there is enough for everybody.

Pupil 3 : It was amazing! (сл.13)Now listen interesting facts about cartoon heroes.


Mickey Mouse has white gloves because Walt Disney thought that mice have ugly nails and children mustn’t see them. У Микки Мауса белые перчатки, потому что создатель мультфильма Уолт Дисней считал, что у мышей очень страшные ногти и дети не должны на них смотреть.


(сл.14)After seeing “Kung Fu Panda”, you can learn a few Chinese words. Если вы смотрели мультфильм панда, то вы уже выучили несколько китайских слов. For example, the names of the main characters mean "Shifu" - "teacher", "Tai Lung" - "the great dragon", "Ugvey" - "turtle".
Teacher: The next station is the Tourist planet. (сл.15)Our tourists Taya and Sasha came here and you should guess from what countries they came. Say why you think so.


Pupil 4 : Hello. The capital of my country is Moscow. The flag of my country is white, blue and red. The symbols of my country are a birch, a brown bear and a camomile. I speak Russian. I like playing football and tennis. My country is famous for caviar, pancakes, porridge, matryoshka doll and the Red Square.
Pupil 5: The capital of my country is London. The flag of my country is white, red and blue. The symbols of my country are a lion, an oak and a red rose. I speak English. I like playing football and rugby. My country is famous for 5 o’clock tea, a red bus, porridge and internet.
Дети называют, откуда приехали туристы и объясняют почему.
(сл.16) I think… because


(сл.17-19) Russia. Ответы детей:
I think Sasha comes from Russia because the capital of Russia is Moscow.
I think Sasha comes from Russia because the flag of Russia is white, blue and red.
I think Sasha comes from Russia because the symbols of Russia are a birch, a brown bear and a camomile


I think Sasha comes from Russia because he speaks Russian.

I think Sasha comes from Russia because he likes playing football and tennis.


I think Sasha comes from Russia because Russia is famous for caviar, pancakes, porridge, matryoshka doll and the Red Square.


(сл.20-22) the UK
I think Taya comes from the UK because the capital of the UK is London.
I think Taya comes from the UK because the flag of the UK is white, red and blue.
I think Taya comes from the UK because the symbols of the UK are a lion, an oak and a red rose.


I think Taya comes from the UK because she speaks English.
I think Taya comes from the UK because she likes playing football and rugby.


I think Taya comes from the UK because the UK is famous for 5 o’clock tea, a red bus, porridge and internet.


Teacher: What can you add about these countries?
Дети рассказывают, что они еще знают об этих странах.
Pupil 4: Well done. Now listen some interesting facts about different countries.


(сл.23)The mayor of Sharon, the town of the United States of America is a cat. Мэр города Шэрон в США – кот. He eats, sleeps and walks and he has an own office. Настоящий мэр Шарона не обиделся, поскольку такой должности как «мэр» в городе нет вовсе – есть только президент.


Pupil 5: (сл.24)The youngest teacher in the world is Barbar Ali. He was 9 years old when he become a teacher. He woke up at 4 o’clock in the morning, then did house hold chores and went to school. He founded the first school in his native town Murshidabad. Now he is 14 years old and he is a headmaster of this school. Барбар Али, житель маленького городка Муршидабад в Индии, стал самым молодым учителем в мире. Ему было 9 лет, когда он начал учить детей. Сейчас ему 14, и он самый молодой директор собственной школы.
Teacher: The fifth planet is the planet № 5. (сл.25)


Pupil 6: Welcome to the planet number five. You should name five different things.
Выбрать членов команды.
На экране появляется задание, ученик читает его для соревнующихся команд. Ученики по очереди отвечают.
(сл.26-34)










Pupil 6: Great! Listen some interesting facts about everything.


(сл.35)It"s impossible to sneeze with your eyes open. Чихнуть с открытыми глазами невозможно.
The human brain is 80% water. Человеческий мозг состоит на 80% из воды.
Everyone"s tongue print is different. Рисунок языка, как и отпечатки пальцев, у каждого человека разный.
Teacher: And the next planet is the Animal planet. (сл.36)


Pupil 7: Welcome to the Animal Planet. Different animals live there and they like to ask riddles and you should guess what are the names of these animals. Угадайте, какие животные перед вами.
Выходят дети второго класса.
Дети второго класса загадывают загадки о животных.
После того, как третьи классы угадали животное, слайд с изображением животного. (сл.37-44)
– I`m little. I`m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I`m а…


I am green. I can swim. I can jump. I cannot run. What am I?


I am red, I live in the forest. I can walk, run and jump. I cannot fly, I cannot swim. I like hares. What am I?


I can’t swim but I can sing. I can fly in the sky. What am I?


I live in the forest. I can run. I can jump but I am afraid of everyone. What am I?


I am big and brown. I like honey. I sleep in winter. What am I?


I am grey. I can jump, run, walk. I like fish. I live in the house. I can catch a grey mouse. What am I?


I am big. I am green. My tail is big. I can swim. I live in hot countries. I eat fish and monkeys. What am I?


Pupil 7: Now you should draw a fantastic animal and describe it. Придумайте, нарисуйте и опишите животное.
Выбрать членов команды. Музыка для конкурса 3 (сл.45) Дети придумывают и рисуют животных, затем описывают их.


Пример: It is a monkey. It is little. It is brown. It lives in a jungle. It has got big paws and a long tail. It can climb trees and eat bananas. It can"t talk and sing. It is very funny and fast.
Pupil 7: Now listen some interesting facts about animals.


(сл.46)Hens sleep with one eye open. Baby Giraffe is 2m tall at birth. A rat can last longer without water than a camel.
Teacher: The next planet is the Favourite planet. (сл.47)


Pupil 8: Welcome to the Favourite planet. In this planet you should guess what your friends like. Ask each other a question: “What is your favourite thing?” and try to guess the answer.
Выбрать членов команды. Дети задают друг другу вопросы и пытаются угадать правильный ответ.
Pupil 1: Now some interesting facts about your favourite colours.

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 7-8 классах

«A story of one tradition, or 5 o’clock tea»


Трофимова Юлия Николаевна, учитель английского языка МКОУ "Медвежьегорская СОШ№1", Республика Карелия
Форма проведения: учебно-познавательная игра
Форма организации: групповая (команды по 5-6 человек)
Оснащение: компьютер и мультимедийный проектор, раздаточные материалы, аудио - и видеозаписи; чайный сервиз, салфетки и муляжи продуктов питания.
Цель: обобщение лингвострановедческих знаний учащихся, полученных на уроках английского языка и актуализация новых знаний.
Задачи:
1. Образовательные:
1.совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по следующим видам речевой деятельности: аудирование, говорение, чтение;
2.совершенствование лексико-грамматических навыков
2. Развивающие:
1.Развитие и тренировка внимания, памяти, мышления.
2.Расширение общего кругозора
3.Развитие умение работать в коллективе и принимать совместное решение.
4.Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
3.Воспитательные:
1.Воспитание интереса к изучению предмета.
2.Воспитание уважения к культуре своей страны и стран изучаемого языка.

Этапы игры:
1. Ознакомительный этап (история возникновения традиции)
2. Как приготовить настоящий английский чай?
3. Пословицы и фразеологизмы о чае
4. Чайный этикет в Англии
5. Песня про чай
6. Викторина
7. Заключение (рефлексия, подведение итогов)

Ход мероприятия

1 этап -Ознакомительный

(1-2 слайд) - Hello, boys and girls! Do you like drinking tea? The English really do. Today you will learn some new interesting facts about one of the distinctive English traditions, called afternoon tea, or 5 o"clock tea. Let’s watch a video. (Учащиеся смотрят фрагмент видео "Five o"clock tea at Brown"s Hotel London")
(3 слайд) - Do you have any idea why Englishmen drink tea at exactly this time of the day?

(4-6 слайд) -This tradition dates back to 1840 and appeared thanks to Anna Maria Stanhope, Duchess of Bedford, who was the maid of honor of Queen Victoria. The fact is that during the 18th century a supper was put off for a later time until the beginning of the 19th century, and it ended up to be served at 7 and 8.30 pm. The additional meal between breakfast and dinner was lunch. But there was no other meal for a long period of time before supper that people felt very hungry.


Duchess of Bedford began to suffer from "bad feeling" in the stomach about 4:00 pm , that’s why she used to order her servants to bring her a tray with tea, bread and butter. Anna appreciated the feeling of comfort, so she began to experience such a "refreshment" every day and it became her habit. She began to invite friends to join her at about 5 o"clock in the afternoon in her chambers in Bivver Castle to share tea with her. Back in London, the Duchess continued the tradition, and soon the other ladies had such tea-drinking as a regular practice.
Thus afternoon tea party was a social event. Ladies of high society had guests in the living room between 4 and 5 o"clock. They exchanged gossip, planned the evening and met new people. Sometimes a lady came just for 10-15 minutes, as she wanted to visit some of these “teas”. Different tea cakes, cookies, sandwiches and fruit were served for tea-time. Besides tea, guests could enjoy coffee, wine, sherry or champagne.(На слайдах 4-6 изображения светских чаепитий)


(7-8 слайд) - Modern pace of life has changed the traditions and lifestyles of many Englishmen, but no matter how busy they are, the British are trying to find time for something to drink tea with a slice of pie. The traditional afternoon tea offers a variety of sandwiches (mandatory are thinly sliced cucumber sandwiches (finger sandwiches), and various cakes and buns (scones).

2 этап - Составление инструкции по приготовлению чая

(9-10 слайд) - Do you know how to make traditional English cream tea? Your task is to put the actions in the right order to make a recipe. (Кто быстрее из команд составит инструкцию по приготовлению чая из предложенных действий)
Ответ:

3 этап - Нахождение соответствий между английскими фразеологизмами о чае и их русскими эквивалентами

(11 слайд) - Match the idioms to their meanings in Russian (Кто быстрее из команд найдет соответствия)


Ответ:
be not somebody’s cup of tea - не по душе;
take tea with somebody - вести дела,иметь с кем-либо деловые отношения
not… for all the tea in China - ни за что на свете (ни за какие коврижки)
a storm in a teacup - буря в стакане
be as good as a chocolate teapot - иметь мало толку (как с козла молока)
read the tea leaves - предсказывать наобум (гадать на кофейной гуще)

4 этап - Просмотр фильма о чайном этикете в Англии

Watch a video about tea etiquette in England. Make notes. After that you will have to show us how to behave at the table while drinking tea using the equipment given. (Учащиеся смотрят видео "English Cream Tea Etiquette". После просмотра фильма вызывается по одному из членов команд, чтобы продемонстрировать правила этикета. Оценивается правильность выполнения задания)


5 этап - Песня про чай

(12-13 слайд) - Now you will listen to the song called "English Tea" of a well-known English singer Paul MacCartney. Your task it to complete the lyrics of the song with the missing words given above. (Командам раздаются тексты первого куплета и припева песни с пропусками. После прослушивания песни оценивается, кто быстрее и правильно заполнил все пропуски в тексте)
Ответ:
Would you care to sit with me
For a cup of English tea?
Very twee, very me
Any sunny morning
What a pleasure it would be
Chatting so delightfully
Nanny bakes fairy cakes
Every Sunday morning
Miles of miles of English garden
Stretching past the willow tree
Lines of hollyhocks and roses
Listen most attentively

Let’s sing along! (Все вместе поют песню)

6 этап - Викторина


Answer the questions choosing one of the variants
(Команды получают листы с вопросами множественного выбора. Первая ответившая команда получает дополнительный балл за скорость. Далее засчитываются правильные ответы у каждой команды)
Ответы:
1. What time does the tradition date back to?
A.1740
B.1840
C.1814
2 Anna Maria Stanhope was a
A.Duchess of Setford
B.Duchess of Redford
C.Duchess of Bedford
3. During afternoon tea parties in the Victorian times ladies ..
A.exchanged gossip, planned the evening and met people
B.talked with each other, watched TV and had fun
C.drank tea, shared gossips and danced
4. How are thinly sliced sandwiches called?
A.thin sandwiches
B.fine sandwiches
C.finger sandwiches
5. What is a scone?
A.a piece of bread
B.a bun